- Detaljer
- Kategori: Satire
- Publiceret: Mandag, 09 juni 2014 08:45
- Skrevet af John Stæhr
Nivå Havn: Nye badeskilte skal beskytte dig mod speedbåde.
Politikerne i Fredensborg Kommune skal den 4. juni tage stilling til et nyt skilt til regulering af badning på østsiden af Nivå Havn. Ved Pingvinbroen og Vandskibroen. Det sker på et møde i Fritids- og Idrætsudvalget.Vi, her på Tv-fredensborg.dk, har arbejdet videre med administrationens forslag til en ny tekst på skiltet. Vores tekst fremstår langt mere klar og tydelig, end kommunens eget forslag. Som du kan læse herunder. Vi understreger alvoren og realiteterne. Hvem tør bade her, når de har læst skiltet? Døm selv. Satirisk fotomontage af John Stæhr
Fredensborg Kommunes forslag:
"Af hensyn til din sikkerhed, er det sikrest at bade enten ved Nivå Strandpark eller indenfor det afmærkede område.
Der er mange sejllads- og bådaktiviteter omkring Nivå Havn -og det kan være svært at få øje på dig i vandet.
Venlig hilsen Fredensborg Kommune".
Tv-fredensborgs forslag - til sammenligning:
"ADVARSEL LIVSFARE
Det henstilles til de badende at bade et andet sted !!!
Speedbådende sejler i strid med Dansk Lovgivning med høj hastighed ud for Nivå Havn".
Vi foreslår at skiltet sættes op 3 steder:
- På Pingvinhøjen - ud mod vandet.
- Foran vandskiklubbens klubhus - ud mod vandet.
- Ved bugten, hvor windsurferne holder til.
Det er gået op for Fredensborg Kommune, at kun Politiet kan indføre badeforbud i Øresund. Derfor var de tidligere skilte ikke i overensstemmelse med lovgivningen. Da der var tale om et badeforbud. Med det nye skilt forsvinder den idiotiske - synes mange - tekst, der siger, at man kun må bade om natten fra kl. 22 til kl. 09 om morgenen.
En tekst man stadig kan se på Nivå Havns hjemmeside.
Det første skilt der blev sat op. Det seneste, som nogen har fjernet. Foto John Stæhr
Vi har fået to læserreaktioner på denne artikel:
"Du er da en skælm!" og "Skiltet er da humor, der er til at forstå!"
Til det kan vi kun citere Piet Hein:
"Den der kun tager sjov for sjov og alvor kun alvorligt, har faktisk fattet begge dele lige dårligt !".
Fra satire-redaktionen. Skiltet er en satirisk fotomontage skrevet af John Stæhr.

