- Detaljer
- Kategori: Tv-fredensborg - Natur og miljø
- Publiceret: Mandag, 11 marts 2013 09:36
- Skrevet af Pressemeddelelse
Naturdebat skudt i gang med familie-leg og vildt på grillen
”Vi har meget værdifuld natur i Fredensborg Kommune. Det være sig skov, strand, mose eller eng. Der er mange følsomme dyr og planter, vi skal passe på. Samtidig vil vi også gerne bruge områderne rekreativt til skovture, udflugter og motion. Debatten om hvordan vi tilgodeser begge hensyn fik vi skudt i gang i dag på en fin og alternativ måde og med stor indlevelse fra borgerne”, siger borgmester Thomas Lykke Pedersen.
Formand for Miljø- og Teknikudvalget, Flemming Rømer siger:
”Det var en fornøjelse at følge debatterne i dag. Der var mange meninger om naturen - og vil skal lytte til dem alle. Naturstrategien bliver derfor til i samspil med fx borgere, lodsejere og grønne foreninger. Vi inddrager mange i arbejdet, for vi har alle et fælles ansvar for at passe på naturen.”
Naturstrategien kan læse på www.fredensborg.dk og er i høring til og med 26. marts. Borgere er velkommen til at indsende forslag og kommentarer til Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
Borgermødet søndag var det første af en række natur-aktiviteter i kommunen i løbet foråret og sommeren 2013

