- Detaljer
- Kategori: Satire
- Publiceret: Onsdag, 01 april 2015 07:00
- Skrevet af John Stæhr
Borgmesteren som nissekonge i Nissernes land?
Foto: John Stæhr
Når det er blevet muligt for borgmesteren, at spille nissekonge i den nye julefilm - som man kan kalde Familen Jul 2 - så skyldes det, at byrådet netop har givet afslag på at støtte flere julefilm. Så borgmesteren undgik at komme i en dobbeltrolle.
I 2014 blev alle klar over Borgmester Thomas Lykke Pedersens store interesse for nisser. Idet han meget hurtigt var i stand til at rejse 1 mio. kroner fra en reservepengekasse i kommunen, så nissen Pixy kunne prøve at svede i den danske sommer. Nu er det så meningen at borgmesteren skal prøve at fryse i Nissernes land, mens vi andre går og glæder os til den nye badebro i Nivå Havn i 2016.
Da borgmesteren ikke er Venstremand, må han selv betale beklædningen, når han skal repræsentere Fredensborg Kommune i Nissernes land.
Mon ikke Fredensborg Kommune, via borgmesterens glansrolle, vil få en smule gratis reklame ud af det. Vi siger: "God kanetur" til borgmesteren.
For god ordens skyld, kan vi oplyse, at kaner ikke har taxameter, så det vil ikke belaste borgmesterens transportkonto.
Pixy nissefamilien fra Fredensborg til Nissernes land. Tur-retur. Foto: John Stæhr
Aprilsnar fra satire-redaktionen. Satirisk tekst skrevet af John Stæhr.
